معرفی نرم افزار ، ابزار برنامه نویسی

Private Instagram Page : Alijoon_5
درباره بلاگ

آموزش برنامه نویسی ، کمی از لحظات خودم

بایگانی
آخرین مطالب
۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۰

آی او اس چیست ؟؟؟

سیستم عامل آی او اس چیست؟

آی‌اواس (iOS) یک سیستم عامل تلفن همراه است که در ابتدا برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اپل مجوز استفاده از آی‌اواس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد.

رابط کاربری آی‌اواس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از switchesو slidersو buttons تشکیل شده‌است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند.

 iOS اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل است.

این سیستم عامل برای اولین بار در سال 2007 برروی دستگاه آی‌فون عرضه شد و تا پیش از سال 2010 نیز به نام      iPhone OS  شناخته می‌شد.

iOS  از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.

سیستم عامل iOS از ابتدای انتشار مورد هدف هکرهای سیستم عامل قرار گرفت. به این ترتیب هکرها موفق شدند هم قفل شبکه موبایل (Sim Lock) گوشی آی‌فون را بشکنند و هم محدودیت نصب اپلیکیشن‌ها برروی این سیستم عامل را با استفاده از رخنه‌های امنیتی در مرورگر سافاری و الگوریتم خواندن فایل‌های PDF دور بزنند. به این کار اصطلاحاً      Jailbreak  گفته می‌شود.

iOS  از نطر معماری از چهار لایه Core OS ، Core Services،  Media Layer و Cocoa Touch تشکیل شده‌است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
Ali Azizi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی